Χάρτης
Ημερολόγιο
«  Σεπτέμβριος 2019  »
ΚΔΤΤΠΠΣ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Τροφές για ευεξία και μακροζωία!

20130111

Χρυσούλα Γκίκα - Ασπρουλάκη

Ευζωία, ευεξία, μακροζωία. Για να μας συντροφεύουν οι παραπάνω ιδιότητες θα πρέπει να προμηθεύουμε τον οργανισμό μας με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά. Τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας δεν βρίσκονται κρυμμένα σε μαγικά χαπάκια αλλά στις τροφές που τρώμε και οι τροφές που τρώμε έχουν τη δύναμη να διατηρούν την καρδιά μας νεανική, τα οστά μας δυναμικά, τις αρθρώσεις μας ελαστικές, το δέρμα μας χωρίς ρυτίδες και τα συστήματά μας σε ισορροπία και έτοιμα να αντεπεξέλθουν σε εξωτερικές επιθέσεις που τόσο συχνά απειλούν τον οργανισμό μας.

Ας δούμε κάποιες ομάδες τροφών που έχουν την δύναμη να μας προσφέρουν όλα αυτά:

trofes-gia-makrozoia

Αντιοξειδωτικά
α) α-καροτένιο και β-καροτένιο
σταφύλια, πορτοκάλια, βερίκοκα, ροδάκινα, πεπόνι, σπανάκι, κολοκύθες, μπρόκολα, καρότα.
β) λυκοπένιο
ντομάτες, καρπούζι, κόκκινο γκρέιπ-φρουτ.
γ) λουτεΐνη και ζεαξανθίνη -δύο καροτινοειδή με ευεργετικό ρόλο δια την όρασή μας
μπρόκολο, κόκκινη πιπεριά, σπανάκι, μπιζέλια, σέλινο, λαχανίδα.
δ) β-κρυπτοξανθίνη
πορτοκάλια, μανταρίνια, ροδάκινα.
ε) βιταμίνη C
μαϊντανός, μπρόκολο, όλα τα εσπεριδοειδή, πράσινες πιπεριές, φράουλες, ακτινίδιο.
στ) βιταμίνη Ε
ελαιόλαδο, σουσάμι, ηλιόσποροι, σπαράγγια, αβοκάντο.
ζ) ανθοκυανίνες
κόκκινο κρασί, κόκκινα σταφύλια, ρόδ, φράουλες, κόκκινες πιπεριές, μελιτζάνες, βατόμουρα.

fitness

Λιπαρά οξέα
α) ω-3 λιπαρά
λινέλαιο, λιναρόσπορος, ο κολοκυθόσπορος, σουσάμι, τα καρύδια, τα αμύγδαλα, η αντράκλα, το σπανάκι.
ο κρόκος του αυγού, γαύρος, σαρδέλα, το σκουμπρί, ο βακαλάος.
β) ω-6
καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια, σουσάμι.

Νερό
ο οργανισμός μας χρειάζεται επαρκή ενυδάτωση δεν ξεχνάμε να πίνουμε μέχρι 8 ποτήρια νερό την ημέρα.
Βότανα
τσάι, τσουκνίδα, φασκόμηλο, δυόσμο, ρίγανη, θυμάρι.


Μπαχαρικά
κουρκούμι, τσίλι- κόκκινες πιπεριές, κορίανδρο, κάρδαμο, κανέλα, τζίντζερ.

Κάθε τρόφιμο δεν περιλαμβάνει ένα μόνο συστατικό και δεν έχει μόνο μία ιδιότητα. Κάθε φρούτο, βότανο, λαχανικό, περιέχει πλήθος στοιχείων και συστατικών τα οποία διέπει η συνέργεια η αλληλεπίδραση δηλαδή μεταξύ των συστατικών τους. Η αλληλεπίδραση αυτή θεωρείται ότι είναι ένα ζωτικό μέρος της θεραπευτικής αποτελεσματικότητας των βοτάνων-των φρούτων και των λαχανικών. Όταν χρησιμοποιούμε ολόκληρο το φυτό αντί για τα εξαγόμενα από αυτό συστατικά, τα διαφορετικά μέρη του αλληλεπιδρούν προκαλώντας ισχυρότατα θεραπευτικά αποτελέσματα από ότι η ισοδύναμη δόση του απομονωμένου ενεργού συστατικού. Για αυτόν ακριβώς το λόγο είναι σημαντικά και απαραίτητα όλα αυτά τα τρόφιμα.