Αχιλλέας, Η τρωτότητα ενός άτρωτου brand

Του Δρ. Β. Σπανού

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής και όχι μόνο ολοκλήρωσης, οι πόλεις αναζητούν τρόπους με σκοπό είτε να διατηρηθούν στο τουριστικό προσκήνιο είτε νααναδυθούν σε αυτό. Η προσέλκυση ανθρωπίνων και οικονομικών πόρων αποτελεί την ικανή και αναγκαία συνθήκη για τη βιωσιμότητα ενός τόπου εις

το διηνεκές, τόσο με όρους ανάπτυξης όσο και με όρους μεγέθυνσης.Η υλοποίηση των παραπάνω επιτυγχάνεται μέσω μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού που ταυτίζεται με την έννοια του “branding”.

Πρωταρχικός στόχος της επικείμενης ομιλίας είναι να καταστεί σαφές αν ο Αχιλλέας (και ό,τι συνδέεται με αυτόν, λ.χ. ανάκτορα), μπορεί να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για την ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής.

Τα δύο ερωτήματα προς απάντηση είναι «Γιατί;» και «Πώς;». Ξεκινώντας από το γενικό και καταλήγοντας στο ειδικό, πρόκειται να γίνει αναφορά στον όρο “branding”, στη σημασία του στην ανάδειξη της πολιτισμικής κληρονομιάς, στη σύνδεσή του με αυτή, στη διαμόρφωση εναλλακτικών κοινών (δυνητικοί τουρίστες/επισκέπτες) και στην αναγκαιότητα ύπαρξής του βάσει των σημερινών δεδομένων.

Εν συνεχεία, θα γίνει λόγος για την πρακτική εφαρμογή του branding (πάντα σε σχέση με την πολιτισμική κληρονομιά), λαμβάνοντας υπόψη παραδείγματα του εξωτερικού και του εσωτερικού και πρακτικές που υιοθετήθηκαν. Όσον αφορά στο ειδικό κομμάτι, θα πραγματοποιηθεί μία σφαιρική προσέγγιση του θέματος ως αφετηρία μίας συνεχιζόμενης προσπάθειας στο μέλλον. Οι πτυχές που την απαρτίζουν είναι οι παρακάτω:

• Αν το όνομα «Αχιλλέας» είναι αρκετό από μόνο του για την ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής. Η σύγκριση με ένα όνομα ανάλογης εμβέλειας καθίσταται αναπόφευκτη.

• Αν ο χώρος διαδραματίζει κάποιο ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια (αλλαγή πλεύσης προς Θεσσαλία).

• Αναγνώριση και διαμόρφωση κοινού στο οποίο θα απευθυνθεί το όλο εγχείρημα ή αλλιώς τί είδους τουρισμός/ανάπτυξη επιθυμείται με απώτερο σκοπό τη βιώσιμη τουριστική κίνηση.

• Ποια η πολιτική/αντίληψη που οφείλει να χαρακτηρίζει το brand name «Αχιλλέας» ως συγκριτικό πλεονέκτημα για την εικόνα της περιοχής στο εξωτερικό περιβάλλον με βάση την προσωπικότητα/χαρακτηριστικά του και πώς αυτή συμβάλλει στις πιο πάνω τοποθετήσεις.

• Ο ρόλος των τουριστών στη διαμόρφωση του brand ως καινοτόμος πρακτική.

• Ο ρόλος των κατοίκων στο αντίστοιχο ζήτημα, όπως προκύπτει από 4ετή έρευνα του ομιλητή.

Δρ Βασίλειος Δ. Σπανός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *