Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στο Δήμο μας
Μέσα σε μία όντως δύσκολη περίοδο για την εικόνα των ιερωμένων και με κορύφωση το σκάνδαλο του Ηγουμένου Εφραίμ, της Μονής Βατοπεδίου του Αγίου Όρους, είναι σημαντικό και παρήγορο, με όλως ιδιαίτερη τιμή για το Δήμο μας, το Δήμο Γοργοποτάμου, να ευτυχήσουμε να υποδεχθούμε στην δική μας Ιερά Μονή Δαμάστας, τον κορυφαίο της Ορθοδοξίας στις 7 Νοεμβρίου 2008, τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
Εκτός του Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Νικολάου στην υποδοχή του Παναγιωτάτου θα παρευρεθεί και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Στους δύο κορυφαίους ηγέτες της Ορθοδοξίας αποθέτουν οι πιστοί τις ελπίδες τους για την αντιμετώπιση σωρευμένων προβλημάτων που σκανδαλίζουν τους πιστούς.
Διπλή ζεύξη Μαλιακού
Το θρυλικό πέταλο του Μαλιακού με την διαπιστωμένη επικινδυνότητά του, μιας και στο οδικό αυτό τμήμα άφησαν από τροχαία δυστυχήματα δεκάδες έως και εκατοντάδες συμπολίτες μας, έρχεται και πάλι στο προσκήνιο πριν καλά – καλά ολοκληρωθούν οι εργασίες διαπλάτυνσης που επελέγησαν ως η βέλτιστη λύση. Πολλά σχόλια έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας μεταξύ αυτών και η παρέμβαση πολιτικών της περιοχής μας (Φθιώτιδας) που αντιτάχθηκαν στην λύση της ζεύξης, υπερασπιζόμενη την πόλη της Λαμίας, μην, τάχατες, απομονωθεί και διάφορα παρόμοια επιχειρήματα. Ως πλέον πειστική διαπίστωση, δυστυχώς, φαίνεται ότι ήταν η παρέμβαση δύο – τριών επιχειρήσεων στο πέταλο με καταστήματα εστίασης που απευθύνονται σε όσους ταξιδεύουν από και προς τη βόρεια Ελλάδα. Ο οιοσδήποτε μπορεί να αντιληφθεί ότι οι υπόψη ταξιδιώτες που διέρχονται στην άκρη της πόλης της Λαμίας, πέραν τον συγκεκριμένων επιχειρήσεων, τίποτα απολύτως δεν προσφέρουν στην φθιωτική πρωτεύουσα. Η αντίληψη που επικράτησε αρκετές δεκαετίες πριν, που ήθελε τα οδικά δίκτυα να περνούν μέσα από τις κατοικημένες περιοχές για να δίνουν ζωή κλπ έχει προ πολλού ξεπερασθεί και όπου αυτό παρέμεινε ως λείψανο μίας εσφαλμένης πρακτικής στο παρελθόν οδήγησε στη συνέχεια στην ανάγκη δημιουργίας παρακαμπτηρίων δρόμων. Θήβα, Λιβαδειά, Γραβιά, Ερυθρές κλπ.
Είναι στ’ αλήθεια τραγικό να παραβλέπεται κάτι που είναι τόσο εξόφθαλμο. Η ζεύξη του Μαλιακού υα μειώσει την απόσταση Αθήνα Λάρισα κατά 75 χιλιόμετρα. Ας πάρει λοιπόν κανείς το μολύβι και να λογαριάσει το τεράστιο κόστος από τα καύσιμα των αυτοκινήτων στα άσκοπά 75 χιλιόμετρα του πετάλου, το κόστος του χρόνου για ιδιώτες ή επαγγελματίες οδηγούς και επιβάτες , αλλά και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από αυτή την άνευ λόγου και αιτίας κίνηση όλου αυτού του στόλου οχημάτων γύρω – γύρω στο πέταλο του Μαλιακού.
Η υποθαλάσσια ζεύξη Σκάρφεια – Ράχες απορρίφθηκε για περιβαλλοντολογικούς λόγους και επ’ αυτού δεν μπορεί να εγερθούν ενστάσεις, αφού είχε υποστηριχθεί ότι θα προκαλείτο σοβαρή βλάβη στο θαλάσσιο περιβάλλον. Η άλλη πρόταση όμως με τις αψιδωτές γέφυρες από το Ασπρονέρι στη βόρεια Εύβοια και εκείθεν στην περιοχή Πελασγίας, ουδόλως φαίνεται να απασχόλησε τους αρμοδίους,. Ήδη, όμως, το ζήτημα αυτό που και από τις δικές μας στήλες της ΦτΣ είχε κατά το παρελθόν προβληθεί, φαίνεται να έχει την στήριξη και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. (ΤΕΕ) Τούτο προέκυψε από ημερίδα που διοργάνωσε το ΤΕΕ στις 15.10.2008 (Ναυτεμπορική 16.10.2008, σελ.: 7). Από το συνέδριο βγήκε το συμπέρασμα ότι το έργο αυτό είναι Εθνικής Σημασίας και κάτι παραπάνω, -αναφέρθηκε ο όρος «έργο διευρωπαϊκού χαρακτήρα»- με μεγάλη σημασία και προτεραιότητα.
Μνήμη Κώστα Γκόλφη
Το ετήσιο μνημόσυνο έγινε στο Σκαμνό για τον Κώστα Γκόλφη στις 05.10.2008 και πολλοί συγγενείς και φίλοι παρέστησαν στην τελετή αποδίδοντας το πρέποντα σεβασμού σε έναν συγχωριανό που με την δια βίου στάση του δικαίως κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων Σκαμνιωτών. Ο Πολιτιστικός Σύλλογος οποίου υπήρξε Πρόεδρος με λαμπρή θητεία, έχει πρόσθετους λόγους να υμνεί και να τιμά τη μνήμη του Κώστα Γκόλφη.