20130412
Ο Πρόεδρος του ΣΕΟΔΙ [=Σύνδεσμος Ελλήνων Οικονομικών Διευθυντών] Αλέξανδρος Κωστόπουλος προέτρεψε προ καιρού στελέχη του Συνδέσμου να ασχοληθούν και να αναδείξουν περιπτώσεις γραφειοκρατίας, ανορθολογισμού στο δημόσιο τομέα, ώστε να προωθηθούν για τακτοποίηση.
Ομολογώ, δεν ρώτησα να μάθω σε ποιον θα προωθηθούν αυτές οι επισημάνσεις. Λάθος μου. Με τις φτωχές μου γνώσεις, έψαξα και δεν βρήκα κάποιον αρμόδιο και υπεύθυνο παραλήπτη, εκτός από κάποιους του ιδιωτικού χώρου που προσεγγίζουν τα θέματα κατά το δοκούν. Κάθε τρεις και λίγο οι κατά καιρούς κυβερνώντες κάνουν λόγο για πάταξη της γραφειοκρατίας, όπως συχνά πυκνά πατάσσουν τη φοροδιαφυγή και τη διαφθορά. Δεν αποτέλεσε εξαίρεση και ο Αντώνης Σαμαράς, που πριν από λίγες μέρες μίλησε σε νέους επιχειρηματίες και επανέλαβε την ίδια υπόσχεση. Θα ήταν πιο ουσιαστικό, αν άνοιγε, στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, μία ηλεκτρονική διεύθυνση με υπεύθυνο ένα ορκισμένο Έλληνα με ήθος και αγάπη για την ταλαίπωρη πατρίδα μας, να παίρνει και να αξιοποιεί κάθε καταγγελία. Θα προχωρούσα μάλιστα και ένα βήμα παραπέρα. Να σέβεται τον συμπολίτη και να του δίνει απάντηση, όπως το σύνταγμα ορίζει, μέσα σε εύλογη προθεσμία για τις ενέργειες και το αποτέλεσμα του πέτυχε.
Μέχρι να βρω αυτή τη διεύθυνση, περιορίζομαι να στείλω δύο προσωπικά βιώματά μου, μόλις από τη χθεσινή μέρα, και τα θέτω υπόψη φίλων, με την παράκληση να με διευκολύνουν και να μου πουν αν υπάρχει κάποιος αξιόπιστος παραλήπτης για τέτοια ζητήματα. Και μόνον από αυτές τις δύο ενδεικτικές περιπτώσεις, αλλά κυρίως από την παντελή έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος για την ανάνηψη της καταστραμμένης πατρίδας μας, μπορεί κανείς να βγάλει τα συμπεράσματά του. Μακάρι να κάνω λάθος ή να είμαι υπερβολικός!
1. Στην Εφορία
Αν και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων επεκτείνει σταθερά τις εφαρμογές και τους αυτοματισμούς, ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των πολιτών στις απέραντες ουρές, υπάρχουν ακόμη πλήθος αντικειμένων που, αν και είναι απλούστατα, παραμένουν στις … ουρές. Ένα μεροκάματο ξόδεψε στέλεχος φιλικής μου εταιρείας για να υποβάλει δήλωση αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Η ηλεκτρονική διευθέτηση ακόμη καθυστερεί. Το ΓΕΜΗ, [=Γενικό Μητρώο] με τα ημικρατικά επιμελητήρια, κάνει βήματα άξια κάθε επαίνου αξιοποιώντας την τεχνολογία, που οι καθ’ αυτό δημόσιοι υπάλληλοι ούτε θέλουν, αλλά ούτε και μπορούν να διανοηθούν.
Δεν μπορεί να γίνει επί τέλους κάτι;
2. ΔΕΗ
Τον περασμένο μήνα έλαβα δύο λογαριασμούς ταυτοχρόνως. Στο ίδιο όνομα, στο ίδιο ΑΦΜ. Ο ένας με πιστωτικό υπόλοιπο και ένδειξη για «επιστροφή ή συμψηφισμό» και ο άλλος με ένα ποσό οφειλής. Πληρώνω μέσω Web Banking συμψηφίζοντας το πιστωτικό, κατά πως έγραφε ο σχετικός λογαριασμός.
Χθες πήρα τον επόμενο λογαριασμό όπου βλέπω με έκπληξη να περιλαμβάνει ως επιπρόσθετη χρέωση το ποσό του πιστωτικού που συμψήφισα. Τηλεφωνώ σε ένα νούμερο που γράφει ο λογαριασμός και μία κοπέλα μου λέει ότι θα πρέπει να πάμε στο κατάστημα της ΔΕΗ για να εισπράξουμε το πιστωτικό!
Καταλαβαίνει βέβαια κανείς τι σημαίνει αυτή η υπόδειξη. Ένα μεροκάματο σίγουρα! Δύο με τρία τετράγωνα, εκτείνεται η ουρά με τους δύστυχους συμπολίτες μας που περιμένουν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και να επανασυνδέσουν το ηλεκτρικό.
Παρακαλώ κάθε εχέφρονα συμπολίτη να μου πει αν αυτό δεν συνιστά ακραία περιφρόνηση προς τον πελάτη καταναλωτή, ή κάποιου είδους νοσηρή αντίληψη που έχει να κάνει με το σημερινό κατάντημα της πατρίδας μας.