Συνταγματική αναθεώρηση
Μεγάλα ζητήματα που αφορούν το δημόσιο βίο της χώρας τίθενται επί τάπητος προκειμένου να αρχίσει η σχετική ζύμωση μεταξύ των κομμάτων και αποκρυσταλλωθούν ισχυρές πλειοψηφίες, απαραίτητες για την θεσμοθέτησή τους στο θεμελιώδη και πρώτιστο νόμο της Πολιτείας μας.
• Η κατοχύρωση της πολυφωνίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε συνδυασμό με την αντιμετώπιση φαινομένων διαπλοκής της λεγόμενης 4ης εξουσίας (άρθρο 14)
• η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (άρθρο 16)
• ρητή πρόβλεψη της υποχρέωσης του κράτους να μεριμνά για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής (άρθρο 22)
• αποτελεσματική προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων σε συνδυασμό με την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και της πάταξης φαινομένων συναλλαγής. (άρθρο 24 & 117)
• η χρηματοδότηση των κομμάτων από φανερούς κρατικούς πόρους και όχι από μυστικούς ιδιωτικούς που καλλιεργούν τις πελατειακές σχέσεις και εκτρέπουν την υγιή πορεία του τόπου (άρθρο 29)
• κατάργηση του απολύτου επαγγελματικού ασυμβιβάστου των βουλευτών που αντί να λύσει, πρόσθεσε προβλήματα με την καθιαίρωση των «επαγγελματιών» πολιτικών. (άρθρο 57 & 115)
• σύσταση συνταγματικού δικαστηρίου χωρίς να καταργείται ο διάχυτος έλεγχος της συνταγματικότητας, από όλα τα λοιπά δικαστήρια. (άρθρο 58)
• φραγμός στην γενικευμένη άρνηση άρσης της ασυλίας των βουλευτών, ακόμη και για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου, που ξευτελίζει το σώμα της εθνικής αντιπροσωπείας (άρθρο 62)
• ενίσχυση της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης με την εκλογή προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων μόνον μεταξύ των αντιπροέδρων του οικείου δικαστηρίου (άρθρο 90)
• καθιαίρωση προσωπικής ευθύνης των υπαλλήλων –του δημοσίου- για παράνομες και υπαίτιες πράξεις ή παραλήψεις που ζημιώνουν το δημόσιο (άρθρο 104)
Είναι γεγονός ότι το Σύνταγμα της χώρας δεν μπορεί και δεν πρέπει να αλλάζει σε συχνά χρονικά διαστήματα. Ουσιαστικές κοινωνικοοικονομικές μεταβολές που, ασφαλώς, συντελούνται σε μακροχρονιότερα διαστήματα επιβάλλουν τις προσαρμογές. Ακόμη χειρότερο είναι να διαπιστώνουμε ότι λίγα χρόνια μετά την τελευταία αναθεώρηση, αισθανόμαστε την ανάγκη να τροποποιήσουμε την πρόσφατη αλλαγή (βλ. για παράδειγμα το ασυμβίβαστο βουλευτών με την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας). Παραδείγματα που δεν πιστώνονται στα θετικά του πολιτικού προσωπικού της χώρας.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε οι πολιτικοί ηγέτες να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και με αίσθημα μεγαλοφροσύνης –μακράν της όποιας μικροψυχίας και στενόκαρδων κομματικών συμφερόντων- να σταθμίσουν και προωθήσουν βελτιώσεις του καταστατικού χάρτη της χώρας για το καλό, την πρόοδο, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ευημερία του Ελληνικού Λαού.