ΟΣΕ: Σήραγγα Καλλιδρόμου

20131220

Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΤΕΡΝΑ Α.Ε.»

Της Μαρίας Μόσχου

Σε 3,5 ώρες θα μειωθεί ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ανάδοχος για την κατασκευή του έργου είναι η κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και με συμβατικό οικονομικό αντικείμενο το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 374,24 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης των εμπορευματικών συνδυασμένων μεταφορών, με τη σύνδεση του σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου με τους κύριους λιμένες και την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων για τη χώρα μας, αναδεικνύοντάς την σε διεθνή κόμβο διακίνησης της Ανατολικής Μεσογείου.

«Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου αποκτά η χώρα μας ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο υψηλών προδιαγραφών και υψηλών ταχυτήτων σιδηροδρομικό δίκτυο. Για να φθάσει η ΕΡΓΟΣΕ στη συμβασιοποίηση αυτού του μεγάλου έργου χρειάστηκε να ξεπεραστούν πλήθος δυσκολιών και να επιλυθούν διαχειριστικά προβλήματα προκειμένου το έργο να εξελιχθεί και να ολοκληρωθεί ομαλά», τονίζει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.

Το έργο αποτελεί τμήμα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας) και υλοποιείται στον νομό Φθιώτιδας μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών Τιθορέας και Δομοκού. Η νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ., έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ./ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής. Στο πρώτο τμήμα μεταξύ Σιδηροδρομικού Σταθμού Τιθορέας και Σιδηροδρομικού Σταθμού Λιανοκλαδίου περιλαμβάνεται η δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ., ενώ το δεύτερο, μεταξύ Σ.Σ. Λιανοκλαδίου και Σ.Σ. Δομοκού, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ. Στο αντικείμενο της εργολαβίας εντάσσονται οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής, της επιδομής, της σηματοδότησης, της ηλεκτροκίνησης, των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και των τεχνικών έργων, καθώς και οι εργασίες ανακαίνισης των κτιριακών εγκαταστάσεων των Σιδηροδρομικών Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου και Δομοκού.

Η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται να γίνει σε 24 μήνες για το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι, ενώ το σύνολο του έργου θα είναι έτοιμο σε 32 μήνες.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *