FtS95 – Περισκόπιο ευρύτερης επικαιρότητας

Μέσα από τη στήλη αυτή, αγαπητές φίλες και φίλοι αναγνώστες, καθιερώθηκε από τη ΦτΣ να σχολιάζονται θέματα υπερτοπικά, που αφορούν όχι μόνο το χωριό μας ή την περιοχή μας, αλλά ευρύτερα κοινωνικά και γεωγραφικά στρώματα των οποίων αποτελούμε μέρος. Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί να μας φέρει όσο γίνεται πιο κοντά σε ό,τι μας αφορά και επηρεάζει τη ζωή μας στο πλαίσιο που αποκαλούμε δημόσιο βίο. Η κίνηση αυτή υπακούει στη λογική να δρούμε σαν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες που έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις να συμβάλουν δημοκρατικά στην ενημέρωση και διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Δεν αντιστρατεύεται τον συνηθισμένο άξονα των τοπικών πολιτιστικών συλλόγων που εστιάζονται στην καλλιέργεια, ανάδειξη και διατήρηση των τοπικών ηθών και εθίμων, την λαογραφία, την ιστορία. Κάθε άλλο μάλιστα. Η ταπεινή μας προσπάθεια έχει αποδείξει την προσήλωσή μας αυτή.

Το μήνυμα είναι ότι δεν εξαντλούμαστε στη μελέτη του χθες, αλλά διδασκόμαστε από αυτό και επιδιώκουμε –όντας σοφότεροι- να σταθμίσουμε με σύνεση τη στάση μας στο σήμερα και να σχεδιάσουμε, επηρεάσουμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, το αύριο. Δεν εξαντλούμαστε στον άξονα «τσάμικο και κοκορέτσι», όπως και με άλλη ευκαιρία έχουμε διατυπώσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποβαθμίζουμε τα χαρακτηριστικά της Ρούμελης.

KloniotikaneaII

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση παρατηρούμε (και είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε, γιατί είμαστε αποδέκτες πολλών δεκάδων τοπικών εφημερίδων της ευρύτερης περιοχής της Ρούμελης) μία θετική εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση.

Μεταφέρουμε εδώ σχετικό άρθρο της εφημερίδας Κλωνιώτικα Νέα που επιμελείται ο άγνωστος σ΄ εμάς συντοπίτης Νίκος Μαγουλάς. Να θυμίσουμε ότι το χωριό Κλωνί, βρίσκεται κοντά στην Σπερχειάδα. Το κείμενο που κλείνει με την ένδειξη «το ΔΣ» (=το Διοικητικό Συμβούλιο) παραθέτει τα αποτελέσματα των εθνικών εκλογών για τη Φθιώτιδα και προχωρεί σε κρίσεις και σχόλια που αφορούν τους αιρετούς εκπροσώπους μας. Θα λέγαμε εκ προοιμίου ότι συμφωνούμε στα περισσότερα . Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι η απόπειρα εκφοράς, διατύπωσης συγκροτημένου λόγου από ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες.

Ας τους ακούσουμε, λοιπόν:

***

Ο καθένας από μας έχει ξεχωριστό κριτήριο επιλογής των αιρετών σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής. Πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν την τελική μας κρίση.

-Πώς κρίνεται όμως ο πολιτικός ιδιαίτερα σήμερα που έχουν παρέλθει 60 χρόνια από τον αιματηρό, ηλίθιο και ολέθριο αδελφοκτόνο εμφύλιο;

Ιδιαίτερα σήμερα που υπάρχει πλουραλισμός στην ενημέρωση, σήμερα που έχει ανέλθει το γνωστικό επίπεδο του μέσου πολίτη, σήμερα που είναι επιτακτική ανάγκη να προστατευθούν οι κοινωνικές κατακτήσεις.

Σήμερα που πρέπει η χώρα μας, με όλες τις δυνάμεις της να γίνει ανταγωνιστική στον τομέα της οικονομίας, της γνώσης, έναντι των εταίρων, αλλά και των άλλων προηγμένων λαών.

Όχι βέβαια υπερψηφίζοντας τους πολιτικούς που περιφέρονται στα πανηγύρια για να τονίσουν με την παρουσία τους την αναγκαιότητα διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και στις κηδείες για λόγους επικοινωνιακούς κυρίως και όχι συμπόνιας

Αλλά με κριτήριο την ευπρέπεια, τη γνώση, τη δραστηριότητά τους εντός του κοινοβουλίου, δηλαδή τον διαρκή έλεγχο καθημερινά της κυβέρνησης για να εφαρμόζει. το πρόγραμμά της , νομοθετώντας και επιλύνοντας τα μεγάλα προβλήματα (ανεργία, παιδεία, φτώχεια, ασφάλεια, ανάπτυξη, υγεία κ.ά.).

Αυτούς που ελέγχουν το κράτος για να εφαρμόζει τους νόμους να υπηρετεί σεμνά τον πολίτη επιλύνοντας προβλήματα της καθημερινότητας και να επιβάλουν κυρώσεις σε εκείνους που ταλαιπωρούν τον πολίτη., του μειώνουν την αξιοπρέπεια, του αφαιρούν δικαιώματα.
Τέλος εκείνους που με διαφάνεια διαχειρίζονται το δημόσιο χρήμα και είναι σε κρατικούς φορείς, Υπουργεία, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ κ.ά.

Αλλά για να έχεις αυτό το κριτήριο εκλογής των πολιτικών πρέπει και να αντιστέκεσαι, να ενημερώνεσαι, να λες το δικό σου ΟΧΙ.

• ΟΧΙ σ’ αυτούς που ευτελίζουν την ανθρώπινη υπόστασή σου
• ΟΧΙ σ’ αυτούς που πλουτίζουν με το δημόσιο χρήμα
• ΟΧΙ σ’ αυτούς που μετέφεραν τη διαπλοκή στους Δήμους
• ΟΧΙ σ’ αυτούς που διχάζουν τους πολίτες
• ΟΧΙ στους συμβουλάτορες «πνευματικούς» που εκπόνησαν το βιβλίο της ιστορίας και έγινε αντικείμενο πολλών συζητήσεων, αλλά και πολιτικής εκμετάλλευσης. Η γενιά του 1912-13 δεν ήταν ιμπεριαλιστές αλλά πατριώτες απ’ όλα τα κοινωνικά στρώματα και ελευθέρωσαν τα 2/3 της Ελλάδας μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς. Ήταν άνθρωποι μετανάστες που γύρισαν από την Αμερική και εξεδίωξαν τους Τούρκους κατακτητές από το Δομοκό, εκείθεν του Ελλησπόντου.
• ΟΧΙ κύριοι, δεν μπορεί να γίνει αλλαγή συνόρων. Το εγγυάται η συμφωνία εισόδου στην ΕΕ.
• ΟΧΙ κύριοι, δεν θα καίγαν τη Σημαία μερικοί οργισμένοι νέοι, αν κάποια δεν φρόντιζαν να την υποστείλουν στη συνείδησή τους. Αν δεν δραχμοποιούσαν αρχές, ιδανικά και αξίες. Υπάρχουν πολλές ελαστικές συνειδήσεις που υποθηκεύουν το μέλλον των παιδιών και των εγγονών μας.

Όμως, σ’ αυτή τη χώρα η κάθε γωνιά ετοίμαζε ένα καλύτερο μέλλον για την άλλη: 1821, 1912-13, του ανεπανάληπτου έπους του 1940 και της Εθνικής Αντίστασης.

Γενιές που πιστές στα ιδανικά τους έγιναν φάροι για την παγκόσμια κοινότητα, φωτεινά παραδείγματα για κείνους που ξέρουν να διατηρούν ή να αποκτούν το αγαθό της ελευθερίας, για κείνους που γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να είναι άξιοι συνεχιστές, άξιοι απόγονοί τους, υπεύθυνοι γονείς και πολίτες.
Το ΔΣ

***
Αποτελεί πρόοδο αυτό καθ’ εαυτό το μήνυμα και οι σκέψεις. Μετά τις φωτογραφίες των βουλευτών και τα ποσοστά των ψήφων, ακολουθεί ευχή:

«Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο που επωμιστήκατε να φέρετε εις πέρας. Η Φθιώτιδα αξίζει να έχει μια καλύτερη τύχη στο εγγύς μέλλον».

Από το συνολικό κείμενο δεν βγαίνει κανένα εγκώμιο υπέρ των πελατειακών σχέσεων, του αισχρού ρουσφετιού που δυναμιτίζει τα θεμέλια της κοινωνίας και της προκοπής του τόπου, των παλαιοκομματικών μεθόδων και του τυχοδιωκτισμού με τις παρασιτικές νοοτροπίες. Αυτά τα φαινόμενα, τα αποδοκιμάζουν κιόλας οι συντοπίτες μας. Ίσως ακόμα και η προτροπή υπέρ της Φθιώτιδας, να μπορούσε να αποφευχθεί. Την δίκαια και ισόρροπη ανάπτυξη της Ελλάδας θέλουμε. Κι απ’ αυτή την πορεία να λάβουμε το δίκαιο μερτικό μας σαν Νομός, σαν Δήμος και τίποτ’ άλλο. Αυτή την πορεία ζητάμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *